۱۳۸۸ اردیبهشت ۷, دوشنبه

شیوع آنفلوانزای خوکی در جهان


سازمان بهداشت جهاني درباره شيوع گسترده بيماري آنفلوانزاي خوکي هشدار داد.

واحد مرکزي خبر به نقل از خبرگزاري آلمان گزارش داد، سازمان بهداشت جهاني در پي آلودگي 81 تن در مکزيک و دست کم یازده نفر در آمريکا به ويروس آنفلوانزاي خوکي، نسبت به شيوع گسترده اين بيماري مهلک هشدار داد.

مقام‌هاي سازمان بهداشت جهاني در بيانيه‌اي، احتمال شيوع بيماري انفلوانزاي خوکي را با وجود اقدامات کشورهاي آمريکاي لاتين همچون نيکاراگوئه، کلمبيا و برزيل براي کنترل فرودگاه‌ها، مسافران و کالاها که از مکزيک وارد اين کشور‌ها مي‌ شود، مطرح کردند.

براي جلوگيري از گسترش آلودگي به ويروس انفلوآنزاي خوکي، مدارس، موزه‌ها و دیگر مراکز تجمع در شهر مکزيکوسيتي تعطيل و بين مردم اين شهر ماسک پخش شده است.

فيليپه کالدرون، رئيس‌جمهوري مکزيک به مسئولان وزارت بهداشت اين کشور اجازه داد بيماران و مسافران آلوده به ويروس آنفلوآنزاي خوکي را از ديگران جدا کنند.

مسابقات فوتبال در شهر مزيکوسيتي در ورزشگاه‌هاي خالي از تماشاگر برگزار شد و مردم اين شهر براي دريافت دارو مقابل داروخانه‌ها صف‌هاي طولاني تشکيل داده‌اند.

فوت ده‌ها نفر در مکزيک به علت آنفلوانزاي خوکي
وزير بهداشت مکزيک اعلام کرد، شيوع نوع جديدي از بيماري نفلوانزا به نام آنفلوآنزاي خوکي در اين کشور، احتمالا در ماه گذشته موجب مرگ حدود 81 نفر شده است.

گمان مي‌‌رود، بيش از 1300 نفر از مردم مکزيک به ويروس انفلوانزاي خوکي آلوده باشند؛ بيماريي که بر پایه هشدار سازمان جهاني بهداشت، احتمال شيوع گسترده آن هست.

«خوزه انگل کوردووا»، وزير بهداشت مکزيک در ادامه افزود: تمام مدارس شهر مکزيکوسيتي و مناطق اطراف آن و همچنين ايالت سن لوئيس پوتوسي تا ششم ماه مي‌ براي پيشگيري از شيوع اين بيماري تعطيل است

حتما به پیامهای بهداشتی که از طریق رسانه ها پخش میشه دقت کنید خیلی این بیماری خطرناکه.
به قول دوستامون آنفلوانزای پرندگان را جدی بگیریم.
البته بنظرم تو ایران فعلا خبری از این بیماری نوپدید نیست . میگن شیوع قبلی این بیماری که مثل شیوع الان مرگبار بوده سال 1976 بوده پس همه با رعایت نکاتی که بعدا واستون میذارم مراقب سلامتی خود و خانواده باشید.
سلامت باشید.

۱ نظر: